Dalam kotak fikiran
Blog ini bersawang ! Maafkan Saya T_T
kata hati lagi: Johnny's Steamboat

Tuesday, 14 June 2011

Johnny's Steamboat



Assalamualaikum

Hujung minggu memang menjadi kebiasaan saya sekelurga berkumpul ramai ramai di rumah adik mak saya. Aktiviti kami selain menonton wayang, bersiar siar, tidak lain tidak bukan ialah MAKANNN. Honestly la, keluarga belah mak ni kalau bab makan memang nombor satu. Tiap kali berkumpul di rumah mak as saya di Kipark BBS Selayang, saya selaku anak dara mesti jejakkan kaki di dapur Mak As (adik mak saya) untuk betukang dan menolong mak sedara. hahah. Ade je resepi baru yang kiteorang akan cuba. Baru baru ni Mak Lin (adik mak saya) telah dianugerahkan APC. APC? apakah itu? APC itu adalah ANUGERAH KHIDMAT CEMERLANG. So, congrate to Mak lin. Baru 5 tahun bekerja sebagai guru di sekolah cina di Bandar Baru Klang sudah dapat anugerah tersebut. Ia sesuatu yang membanggakan bukan? Berkat usaha gigih seorang guru mendidik anak bangsa. Alhamdulillah. Rezeki masing masing. Jadi Mak Lin bebesar hati nak belanja kami semua di Johnny's Restaurant. Sebenarnya dari tahun lepas lagi mak lin dah terima anugerah ni. Keluarga sebelah kg di Perak dah merasa Mak lin belanja ayam penyet *masa ni haku jeles boleh tak tengokk gamba kazen dalam fb bekumpul ramai ramai. Jadi kali ni keluarga di sekitar Lembah Klang pula pekena steamboat. Dah lama tak pekena steamboat sebenarnye. Beryahooo la saya di dalam hati. Lalalalala >_<



the menu


fresh seafood & fishballs.


vege , noodles & rice.


drinks & desserts.


di sebabkan kami ramai empat keluarga. mak lin decided to pick menu by set. mcm biasa tom yam soup n chicken soup. saya prefer chicken soup lagi. sebab chicken soup dye sedappppp sangat. tomyam dye pun sedap. tapi saya kurang la tom yam ni. heheh.

^_^


dumpling. ini je yang sempat saya snap. 
yang len tak sempat. sebab semuanya telah tercampak ke dalam periukkk. huhu.


mashroom, prawn, vege, fishball etc. nyom nyomm nyommm.


phewww. mendidihhhh.


sosnya enak juga.


nasi goreng dye simple. tapi besttt. not too bad lah. boleh diterima tekak.


thai tea. 



ehhh dessert mana, dessert? ouhhhh tak sempat juga. sebab dah kene blasah terlebih dahulu.

huhuhu. tapi semua dessert kiteorang order. semuanya saya suka. 

tak de yang tak suka. hahahah !



bila dah berkumpul makan ramai ramai memang meriahhh. 

ini la saat yang membahagiakan... :')


mak as , mak lin , mak saya :)


mari menjamu selera


adik bongsu mak saya. ayah chuuuu dan isterinya. 
awww. sweetnya !  sampai anak di tolaknya kebelakang. 
ngahahah ! kesiannn betol la.


>_<


ini lah anak mereka. si gebu mat thaqiff  ! 
org sebok makan , dye sebok nak merayap. sabooo jelaaaa.


mak chu , mak as , mak. ini siryesss ! dah tak toleh kiri kanan dahhhh. heeeeeeee.


mak lin... sabo je dukung anak. yelaaa. baru lepas pantang la katakan. 


berasap. peluh satu muka. ouh muka tekejut ye dikkk. heh.
ujung skali betudung hijau itu saya , adik saya , nurinnn nasuha anak mak as.


dhiya & nadhirah.  anak mak as dan mak lin.

mereka ni advance ok. nak ice cream order sendiri. 

lepas tu nak cincin pergi order cincin kat kedai sebelah lepas tu cakap kat tauke kedai tu 
''minggu depan kiteorang datang ambek ye''  

Dan yang syoknya, tidak perlu meminta izin kepada ibu mereka terlebih dahulu. 

hai la kak limahhh sekaliannnnn.

HAHAH SABOOOO JE LA HAKU. *sambil mengurut dada.

hape korang ingat sini kedai mamakkk ke dik oiiiii. nak main order order sendiri? 

ahhh gasakkkkk la mengkomeeeee. T_T


kak limah satu & kak limah dua. 
ini disebabkan mereka sangat suka pada kak limah. abes semua org nak dipanggilnya kak limah. aiii ini betol2 pengaroh DVD. T_T


baby mak lin. nur nisrina. dia baik sangat. 
tak banyak meragam. ouhh sangat comel.


bersama bonda bonda ku tersayang.


mari senyum beramai ramai.


ok mari pulanggggg. 

macam macam la ragam kan bila dah ramai ramai ni. lastly saya nak beterima kasih dekat mak lin. 

kate org peghok , mak lin ni memang gemor blanje keme semua makan. 

Semoga mak lin di murahkan rezeki kehendaknya. Cayaaaaaaaaaang mak lin !


p/s : nak bawak family makan steamboat, cubalah dekat Johnny's ni. ianya berpatutan dan yang penting ALL can eat. Johnny's dijamin halal. Services dorang pon tip top. amat memuaskan... wink... ^_^v


4 comments:

  1. As.Alaikum..Salam sukses..Nice postblognya...berkarya terus dan selalu berbagi, berbagi itu indah dan berkah...Yuk shar dgn sehat dan cerdas..Amin..Yuk kunjungan balik N follow ya...entar balik lg.... I love U Blog.... :)

    ReplyDelete
  2. Trash : terima kasih ya kerna sudi melawat sini. insyaALLAH. :)

    ReplyDelete