Dalam kotak fikiran
Blog ini bersawang ! Maafkan Saya T_T
kata hati lagi: EIFFEL..I'M IN LOVE

Friday, 2 December 2011

EIFFEL..I'M IN LOVE


Assalamualaikum..

tadi baru je lepas layan cerita Eiffel..I'm in love yang ntah ke berapa kalinye pun.. hehehe. actually cerite tu since aku skolah menengah lagi. ye. masih hingusan. mase tu mak aku yang beria ria beli vcd tu. n then, sejak dari itu aku terjebak dengan filem indon.. contohnya, heart la.. love is cinta la.. apa artinya cinta.. lost in love.. dan sewaktu dengannya.. teringat masa first time tengok cite tu.. feeling2 macam aku dengan pakwe aku je dalam cite tu.. LOL. kuat sangat berangan. hikss :p masa tu je la. sekarang, aku kembali jomblo. muahahahah. de pe hal la kan. cinta monyet. ape la sangat. hehe. now aku banyak belajar dari pengalaman. tak semestinya cinta itu indah dan manis utk selamanya kan? ehhh. ape motip la aku ckp mcm gini? hehh. sory. (-_-) 

sebelum tu, aku nak bagi 4 bintang untuk cerita ni. kenapa 4 bintang? kerana ianya filem berunsurkan romantik komedi. memang sesuai dengan jiwa aku yang muda belia ni. hehe. so tengok banyak kali pon, aku tak kan bosan. lagi pun aku suka sangat watak SAMUEL RIZAL (adit) dalam cerita ni. dia romantik sangat sebenarnye.. cuma dia langsung tak nak tunjuk rasa kasih dan sayang dia kat SHANDY AULIA (tita) ape ntah lagi nak meluahkan cinta kat cewek kesayangan dia. tita pulak sangat kebudak-budakan. manja . cengeng. tapi adit ni saba je layan karenah si tita tu. orang macam adit tu la yang aku tunggu selama ni. unik dan penuh dengan kejutan. ecehhhh *berangan kejap kalau la ade future husband mcm tu. haihhh. untunglaaaaa. hihihi :p

kalau nak tahu betapa romantiknya si adit tu, pegi la youtube tak pon pegi beli dvd cite ni. seruuuuu (best) bangat sich ! teheeeee~  ost dalam cerita ni pon best2. Melly Goeslow punya lagu kot. Layan~~




Eiffel I'm in Love adalah kisah cinta remaja yang dibalut dalam konflik remaja dan orang tua. Dibintangi oleh Samuel Rizal danShandy Aulia sebagai karakter utama, film ini diangkat dari novel bestselling berjudul yang sama karya Rachmania Arunita.


Sinopsis :

Kehidupan Tita sebagai remaja boleh dikatakan sempurna. Ia tinggal dengan keluarga yang harmonis. Pacarnya yang bernama Ergi adalah orang yang baik sangat sabar dan perhatian, dan teman-temannya sangat baik. Yang ia keluhkan hanyalah sang ibu yang sangat protektif. Tapi semua itu berubah secara drastis sejak kamar tamu yang berada disebelah kamar Tita ditempati Adit, anak dari teman ayahnya.

Sifat Adit yang angkuh, judes, dan cuek membuat Tita sangat kesal. Apalagi wajahnya yang tampan menarik semua simpati orang. Dan mau tak mau Tita hatus menerima kenyataan bahwa kedua orantuanya menjodohkan mereka berdua.

Semua bagaikan mimpi buruk bagi Tita. Dan mimpi itu bertambah buruk ketika Tita menyadari perasaannnya pada Adit berubah 180 derajat disaat Adit sudah berpacaran dengan Uni, sahabat terdekat Tita.


Penghargaan :
Film Indonesia yang dirilis pada tahun 2003 dan dirilis pada tanggal Jumat, 21 November 2003 ini juga meraih beberapa penghargaan diantaranya pada Festival Film Indonesia 2004, MTV Indonesian Movie Awards 2004.



'PUJAANKU' terbuai aku dengar lagu ni.


hope korang enjoy la tengok cite ni ye. tak nak tengok pon tak kesah. tak pakse pon. huhuhu. sekarang mata dah rabak. T_____T pukul 4 pagi dahhh oiiii. aku tido dulu. okbai.


2 comments:

  1. aku pun tgk cite nie bnyk kli jugak, x pena bosan. eh ad cite korea best2 bg tao. aku nk cr, nk nengok!

    ReplyDelete
  2. dah 10 thun x tengok citer nie..best sgt romantik dn funny skit

    ReplyDelete